Autostrada Bucureștiului A0: O secțiune a lotului 1 Nord ar putea fi inaugurată în primăvara anului viitor, cu șase luni mai devreme
Sursa poza si informatii: Economica.net
Autostrada A0 din jurul Bucureștiului: Un prim segment din lotul 1 Nord ar putea fi deschis cu șase luni înainte de termen
Într-o declarație optimistă, oficialii din cadrul Ministerului Transporturilor și-au exprimat speranța că un segment inițial al lotului 1 Nord al Autostrăzii A0, ce leagă DN1 de DN1A, va fi gata cu aproximativ șase luni înainte de termenul stabilit inițial pentru luna mai 2026. Această veste promițătoare vine într-un moment în care lucrările pe lotul 1 al autostrăzii avansează într-un ritm accelerat.
Progresul lucrărilor pe lotul 1 Nord
Conform bilanțului actual, decopertarea pământului vegetal a ajuns la 80%, iar stabilizarea terenului de fundare este finalizată în proporție de 53%. Mai mult, umplutura terasamentului a fost realizată în proporție de 10,14%, iar lucrările la podețe casetate și tubulare sunt realizate în proporții de 27% și respectiv 9%.
În ceea ce privește zonele de service, parcarea de scurtă durată situată la kilometrul 14+500 urmează să fie finalizată. În plus, lucrările de deminare au fost încheiate cu succes, inclusiv în zonele expropriate adițional. Activitățile arheologice preliminare au fost și ele finalizate, iar în luna următoare se pregătește descărcarea de sarcină pentru siturile arheologice nou identificate.
Proiectul avansează și pe frontul drumurilor tehnologice, în timp ce reprofilarea albiei râului Colentina a fost, de asemenea, încheiată. Aproximativ 50% din relocarea necesară a celor 63 de utilități este în desfășurare.
##Infrastructura și organizarea șantierului
Pe segmentul 6, care include un pasaj peste CF101 București-Pitești și DN7 cu o lungime de 733 de metri, s-a avansat deja cu 12% din pilonii forați. Totodată, structura 7, care traversează râul Colentina și alte linii ferate, este deja la 60% din finalizarea pilonilor, cu o a patra instalație de foraj planificată pentru săptămâna viitoare.
Nodurile rutiere ce intersectează DN7 și DN1A sunt încă în plină activitate, devenind centre logistice importante. În timp ce baza administrativă este amplasată pe DN1A, baza de producție funcționează la DN7. În ceea ce privește nodul rutier DN1A, decaparea pământului vegetal este realizată 49%, stabilizarea terenului atinge 43%, iar progresul pentru umplutura terasamentului este de 3%. Se lucrează și la preîncărcarea rampei culeei pentru a accelera procesul de tasare.
Traseul și mobilizarea de forțe
Autostrada A0 partea de nord, care se întinde între A1 și DN1 de la Dragomirești la Corbeanca, măsoară 17,5 km și traversează județele Ilfov (Dragomirești-Vale, Buftea, Mogoșoaia, Corbeanca) și Giurgiu (Joița și Săbăreni). Momentan, 579 de muncitori împreună cu 227 utilaje sunt mobilizate pe șantier, sub îndrumarea asocierii Pizzarotti – Retter.
Cu un avans semnificativ și un entuziasm generalizat, segmentul de autostradă promite să ofere o soluție mult așteptată pentru traficul din jurul capitalei, îmbunătățind considerabil fluiditatea transportului și conectivitatea regională.