Calea ferată Ploiești – Focșani: Proiectul de modernizare a liniei de 143 km, aprobat la finanțare prin CEF, cu 45 de milioane de euro

Calea ferată Ploiești – Focșani: Proiectul de modernizare a liniei de 143 km, aprobat la finanțare prin CEF, cu 45 de milioane de euro Sursa poza si informatii: Economica.net

Linia feroviară Ploiești – Triaj – Focșani, având o lungime de 143 de kilometri, se pregătește pentru o transformare semnificativă datorită aprobării finanțării prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF). Proiectul vizează modernizarea infrastructurii pentru a elimina restricțiile de viteză cauzate de condițiile precare ale căii ferate și de degradarea structurilor existente. Această inițiativă a fost anunțată recent de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România.

Beneficiile Modernizării

Planul de modernizare presupune utilizarea conceptului de "light modernization," oferind o îmbunătățire considerabilă a confortului și siguranței traseului feroviar. Printre obiectivele principale se numără creșterea vitezei maxime a trenurilor de călători până la 140 km/h—cu aproximativ 20 km/h peste limita actuală—și a trenurilor de marfă până la 100 km/h. De asemenea, va fi asigurată o sarcină pe osie de 22,5 tone, factor crucial pentru eficiența și siguranța transportului de mărfuri.

Modernizarea include și lucrări de mică amploare, destinate să îmbunătățească drenarea și evacuarea apei din zona platformei căii ferate, precum și facilitarea scurgerii libere a apei în jurul podurilor și pasarelelor. Aceste intervenții nu doar că vor prelungi durata de viață a infrastructurii existente, dar vor și reduce semnificativ riscurile de deteriorare provocate de staționarea apei.

Finanțarea și Importanța Strategică

Bugetul total al proiectului se ridică la 363 de milioane de euro, cu un sprijin semnificativ de 45 de milioane de euro venit din partea CEF. Acest proiect face parte dintr-un efort mai amplu de modernizare a infrastructurii feroviare și rutiere din România, în cadrul apelului de proiecte CEF-Transport 2024, care s-a încheiat pe 21 ianuarie 2025. România a propus 12 proiecte în acest apel, vizând, printre altele, dezvoltarea infrastructurii feroviare și siguranța traficului, dar și îmbunătățiri la punctele de trecere a frontierei cu Ucraina și Republica Moldova, sub inițiativa Solidarity Lanes.

Finanțarea generala a acestor proiecte se ridică la aproximativ 678 de milioane de euro, dintre care 466 de milioane sunt asigurate de CEF, cu rate de cofinanțare între 50% și 85%, în conformitate cu criteriile de eligibilitate. Obiectivul principal al acestor investiții este asigurarea viabilității Magistralei 500, situată pe un coridor esențial de legătură feroviară cu Ucraina. Aceasta magistrală este parte a noului coridor TEN-T: Marea Baltică – Marea Neagră – Marea Egee.

Proiecte Aprobate pentru Finanțare

În urma depunerii celor 12 proiecte, două dintre acestea, toate feroviare, au fost aprobate pentru finanțare. În plus, un proiect separat, gestionat de compania privată Caspy Europarking SRL, a primit finanțare pentru construirea unei parcări securizate pe drumul european E60, în apropierea Ploieștiului.

Prin aceste inițiative, România își propune nu doar să îmbunătățească sistemele de transport intern, dar și să consolideze poziția strategică a țării pe axa europeană, în contextul actualelor provocări geopolitice. Aceste proiecte vor juca un rol esențial în facilitarea legăturilor comerciale și transportul eficient între țările vecine și restul Europei, sprijinind astfel dezvoltarea economică și integrarea regională.


Vlad Enache

Vlad Enache are 30 de ani și este reporterul principal al publicației azi în Vâlcea. Născut în Râmnicu Vâlcea, pasionat de fotografie și povești locale, Vlad îmbină jurnalismul de teren cu o atenție specială pentru comunitate și detalii. Absolvent al Facultății de Jurnalism din București, s-a întors în orașul natal pentru a spune poveștile care contează — cu onestitate, curiozitate și respect față de oameni. Cu aparatul de fotografiat la gât și microfonul în mână, Vlad surprinde zilnic pulsul orașului: din centrul civic până în cartierele liniștite de pe malul Oltului.

Știri Generale

Știri Generale
Economiile românilor, în pericol. Metodele legale prin care îți poți proteja banii pentru zile negre. Sfaturile unui specialist
Femeia la volanul microbuzului accidentat în Veștem era distrasă de alte activități. Copilul de doi ani rănit.
Gigantul Hidroelectrica a ieșit în piață să cumpere energie electrică de la alții. La preț mai mare decât cel cu care vinde populației
Italienii de la Ferrero oferă 3,1 miliarde de dolari pentru preluarea producătorului american de cereale WK Kellogg
Mesajul Metro pentru Guvern. Retailerul își asumă pierderi cât timp persistă regimul fiscal actual și spune că va absorbi creșterile de taxe
Ministrul Muncii Petre Manole anunță că o nouă lege a salarizării ar putea fi adoptată spre sfârșitul anului 2027
O Singură Medie de 10 în Vâlcea, Majoritatea Elevilor Cu Note de 8 și 9
Percheziții la posesorii ilegali
România, între Uzbekistan și Kenya la investiții în telecomunicații. Cât au pompat giganții telecom anul trecut
Tunul nebulizator revine pe străzile din Râmnicu Vâlcea – Începe a doua etapă de dezinsecție!
UIMITOR! Polițiștii descoperă 29 kg de aur într-un județ vecin. Cine ar fi crezut că se ascunde așa ceva în casă?