China umflă vânzările de mașini, prin vânzarea de mașini noi, ca mașini uzate

China umflă vânzările de mașini, prin vânzarea de mașini noi, ca mașini uzate Sursa poza si informatii: Economica.net

Industria auto din China trece printr-o perioadă tumultuoasă, în care producătorii caută soluții creative pentru a-și menține poziția pe o piață saturată. Una dintre aceste metode controversate este clasificarea mașinilor noi ca fiind „cu kilometraj zero”. Aceste vehicule, care nu au fost niciodată conduse, sunt vândute ca mașini uzate în țări precum Rusia, Asia Centrală și Orientul Mijlociu.

O Strategie Comercială pentru Succes

Această abordare, dezvăluită de o analiză Reuters, le permite producătorilor chinezi să raporteze creșteri ale vânzărilor, îmbunătățindu-și astfel performanța financiară. Documentele guvernamentale și interviurile cu diverși dealeri și comercianți auto confirmă acest fenomen. Practica vine ca răspuns la un „război al prețurilor” ce durează de aproape patru ani, spunea Tu Le, fondatorul companiei de consultanță Sino Auto Insights. Companiile sunt motivate să recurgă la astfel de strategii din dorința de a pătrunde pe piețe externe și de a elimina surplusul de stocuri greu de lichidat intern.

Reacții și Critici

Cu toate acestea, schema a stârnit controverse. În luna mai, președintele companiei Great Wall Motor a criticat public acest tip de vânzare pe piața internă din China. Criticile au atins apogeul la începutul lunii iunie, când ziarul Cotidianul Poporului a condamnat oficial aceste practici. Publicația, cunoscută pentru reflectarea opiniilor oficiale ale Partidului Comunist, a semnalat aceste mașini ca fiind o cauză principală pentru scăderea prețurilor auto pe plan intern.

Soluții Propuse și Viitorul Pieței Auto

Cotidianul Poporului a cerut adoptarea unor măsuri stricte de reglementare pentru a restabili ordinea în piață și pentru a evita efectele negative pe termen lung. Această situație indică o nevoie crucială de revizuire a strategiilor de vânzare în contextul unei economii globale din ce în ce mai complexe și competitivă.

Pe măsură ce China continuă să se lupte cu ajustările economice necesare și cu presiunile externe, viitorul său pe scena internațională a industriei auto rămâne în suspans. Însă, eforturile de reglementare ar putea deschide drumul către un echilibru mai sănătos între inovația strategică și conformitatea cu standardele etice și economice.

Pe termen lung, efectele acestui „război al prețurilor” și ale practicilor de vânzare discutabile vor influența nu doar dinamica pieței chinezești, ci și percepția globală asupra produselor Made in China. Adoptarea unui set de reguli transparente și stricte ar putea ajuta la refacerea încrederii pe piața globală și la stabilizarea prețurilor, asigurându-se că expansiunea se face într-un mod durabil și etic.

În concluzie, abordarea inovatoare, dar contestabilă a Chinei ilustrează complexitatea provocărilor economice actuale și importanța unei strategii bine calibrate, care să ia în considerare atât cerințele pieței interne, cât și ale celei internaționale.


Vlad Enache

Vlad Enache are 30 de ani și este reporterul principal al publicației azi în Vâlcea. Născut în Râmnicu Vâlcea, pasionat de fotografie și povești locale, Vlad îmbină jurnalismul de teren cu o atenție specială pentru comunitate și detalii. Absolvent al Facultății de Jurnalism din București, s-a întors în orașul natal pentru a spune poveștile care contează — cu onestitate, curiozitate și respect față de oameni. Cu aparatul de fotografiat la gât și microfonul în mână, Vlad surprinde zilnic pulsul orașului: din centrul civic până în cartierele liniștite de pe malul Oltului.

Știri Generale

Știri Generale
Economiile românilor, în pericol. Metodele legale prin care îți poți proteja banii pentru zile negre. Sfaturile unui specialist
Femeia la volanul microbuzului accidentat în Veștem era distrasă de alte activități. Copilul de doi ani rănit.
Gigantul Hidroelectrica a ieșit în piață să cumpere energie electrică de la alții. La preț mai mare decât cel cu care vinde populației
Italienii de la Ferrero oferă 3,1 miliarde de dolari pentru preluarea producătorului american de cereale WK Kellogg
Mesajul Metro pentru Guvern. Retailerul își asumă pierderi cât timp persistă regimul fiscal actual și spune că va absorbi creșterile de taxe
Ministrul Muncii Petre Manole anunță că o nouă lege a salarizării ar putea fi adoptată spre sfârșitul anului 2027
O Singură Medie de 10 în Vâlcea, Majoritatea Elevilor Cu Note de 8 și 9
Percheziții la posesorii ilegali
România, între Uzbekistan și Kenya la investiții în telecomunicații. Cât au pompat giganții telecom anul trecut
Tunul nebulizator revine pe străzile din Râmnicu Vâlcea – Începe a doua etapă de dezinsecție!
UIMITOR! Polițiștii descoperă 29 kg de aur într-un județ vecin. Cine ar fi crezut că se ascunde așa ceva în casă?