Cine se luptă să construiască primii 23 de km din mega-construcția Canalul Siret-Bărăgan, un proiect în valoare de 1 miliard de lei

Cine se luptă să construiască primii 23 de km din mega-construcția Canalul Siret-Bărăgan, un proiect în valoare de 1 miliard de lei Sursa poza si informatii: Economica.net

Proiectul gigant al Canalului Magistral Siret-Bărăgan își caută constructorii capabili să ducă la bun sfârșit primii 23 de kilometri ai acestei lucrări monumentale, deja controversate. Anvergura financiară a proiectului se ridică la un miliard de lei, având la bază fonduri bugetare și o durată estimată de execuție de aproximativ 31 de luni.

Proiectul este împărțit între două asocieri notabile care s-au înscris la licitație. Prima asociere este condusă de Construcții Erbașu, în colaborare cu Olt-Proiect Slatina, detinută de antreprenorul Andrei Necula, și alte companii precum Double a Trust, administrată de Doru Ploscaru, Electro-Alfa International al lui Gheorghe Ciubotaru, S.C. Troia Premium Construct, și Naco Express, controlată de Constantin Păun. Toate aceste companii s-au aliniat să participe în cadrul licitației organizate de Agenția Națională de Îmbunătățiri Funciare (ANIF).

Cealaltă asociere este condusă de Dimex-2000 Company, deținută de familia Scurtu. Partenerii săi de proiect includ Aqua Prociv Proiect, Aquaproiect și Hidroconstrucția, alături de Global Industrial și CML.RO. Acest consorțiu a demonstrat și el interes ridicat pentru etapa inițială a proiectului.

Dezvoltarea proiectului în județul Vrancea include o serie de lucrări complicate, precum crearea Prizei Călimănești, care va integra noduri hidrotehnice la Zăbrăuți, Șușița și Putna. Proiectul mai propune și construirea a două poduri în mediul urban și rezolvarea mai multor subtraversări de râuri și drumuri naționale.

Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Florin-Ionuț Barbu, a declarat că semnarea contractului este iminentă, fiind așteptată în decursul a unei săptămâni, iar în două luni sunt programate să înceapă lucrările. „Una dintre priorități va fi irigarea gravitațională a 400.000 de hectare, folosind apă adusă din Dunăre. Proiectul va include cel puțin 35 de km de canal", a afirmat ministrul la un eveniment recent.

Istoria proiectului Canalului Siret-Bărăgan începe în 1986, cu planuri pentru o lungime de 198 km între Barajul Călimănești și Lacul Dridu. De atunci, s-a confruntat cu stagnări și derapaje financiare, în 2012 fiind estimată o investiție totală de 3,5 miliarde de euro. Potențialul economic al proiectului este vast, având în vedere impactul direct pe irigarea unei suprafețe considerabile din terenul agricol al României.

Desfășurările viitoare ale acestui proiect sunt urmărite cu atenție, atât pentru provocările tehnice și financiare care le presupune, cât și pentru impactul semnificativ pe care îl va avea asupra agriculturii și economiei. Agenția Națională de Îmbunătățiri Funciare afirmă că realizarea canalului va simplifica mult procesele de irigare, reducând costurile datorită folosirii aducțiunii gravitaționale.

Aceasta marcă o etapă crucială în eforturile României de a investi în infrastructură și agricultura sustenabilă, adresându-se unor necesități presante ale mediului rural și ale securității alimentare naționale.


Vlad Enache

Vlad Enache are 30 de ani și este reporterul principal al publicației azi în Vâlcea. Născut în Râmnicu Vâlcea, pasionat de fotografie și povești locale, Vlad îmbină jurnalismul de teren cu o atenție specială pentru comunitate și detalii. Absolvent al Facultății de Jurnalism din București, s-a întors în orașul natal pentru a spune poveștile care contează — cu onestitate, curiozitate și respect față de oameni. Cu aparatul de fotografiat la gât și microfonul în mână, Vlad surprinde zilnic pulsul orașului: din centrul civic până în cartierele liniștite de pe malul Oltului.

Știri Generale

Știri Generale
Bărbat din Vâlcea, capturat după condamnarea în Italia pentru trafic de migranți
De ce să folosești CautiMasina.ro pentru a găsi cele mai bune oferte din piața de mașini second hand din România
Directorul Salrom, Constantin Dobrea: Asociaţia Europeană a Producătorilor de Sare şi-a arătat disponibilitatea de a trimite experți la Salina Praid
 Dispensarul devine centru medical integrat cu sprijinul fondurilor europene prin PNRR
Energia electrică se vinde la preț negativ mâine în România, timp de opt ore. Importăm masiv energie din Vest, aproape toată ziua
Grindeanu: În mod normal, PSD ar trebui să aibă prima opţiune pentru funcția de premier. România nu este din punct de vedere economic pe marginea prăpastiei
Prim-ministrul Cătălin Predoiu trimite corpul de control la Salina Praid
Reabilitarea drumului Chivu-Drăgulescu din Slătioara, afectat de alunecări de teren, primește undă verde pentru începerea lucrărilor.
Teheranul a accelerat ritmul de producție a uraniului înalt îmbogățit, dar susține că nu dorește să aibă arme nucleare
Trump spune că fabricanții auto americani, inclusiv Tesla a prietenului Musk, vor trebui să construiască în totalitate mașinile în SUA
VIDEO Autostrada Bucureștiului A0: A început pre-recepția lotului 3 Sud. Se testează sistemul de iluminat