FOTO Calea ferată Caransebeș – Timișoara – Arad: Lotul 4, realizat în proporție de 15%. Se lucrează la podul peste Mureș

FOTO Calea ferată Caransebeș – Timișoara – Arad: Lotul 4, realizat în proporție de 15%. Se lucrează la podul peste Mureș Sursa poza si informatii: Economica.net

Lucrările de modernizare a căii ferate dintre stațiile Ronaț Triaj și Arad au ajuns la un punct important, continuând în prezent cu construcția noului pod peste râul Mureș. Aflat la kilometrul 2+610, acest proiect se desfășoară sub atenta supraveghere a regionalelor de cale ferată din Timișoara.

Instalarea grinzilor avansează

În momentul de față, echipele sunt preocupate de montarea grinzilor cu zăbrele simple, care formează un sistem triunghiular. Dintre cele nouă seturi planificate, două au fost deja finalizate. Concomitent, se desfășoară construcția pilelor 7 și 8, esențiale pentru structura podului, pe malurile Mureșului.

Caracteristicile tehnice ale podului

Podul proiectat va avea o deschidere principală de 180 de metri, utilizând un arc metalic cu căi la nivel inferior completat cu piatră spartă. În plus, construcția include nouă deschideri de câte 50 de metri fiecare, realizate din grinzi cu zăbrele și umpluturi de piatră spartă. Infrastructura sa cuprinde două culee și nouă pile, asigurându-i astfel stabilitatea și durabilitatea.

Un contract ambițios și detalii financiare

Modernizarea lotului 4, care acoperă tronsonul Ronat Triaj D – Arad, întinzându-se pe o distanță de 54,86 km, este încredințată unei asocieri conduse de WeBuild, alături de Partecipazioni Italia și Salcef. Valoarea totală a contractului se ridică la 2,18 miliarde de lei. Conform datelor disponibile pe platforma CFR Infrastructură, lucrările ar trebui să fie finalizate până în iunie 2026.

Importanța proiectului

Acest proiect face parte dintr-un efort mai amplu de a moderniza și eficientiza rețeaua feroviară națională, menită să reducă timpul de călătorie între principalele orașe și să îmbunătățească siguranța și confortul pasagerilor. Prin modernizarea sa, căile ferate din această zonă vor putea susține viteză de deplasare mai mare și trafic intensificat, contribuind astfel semnificativ la dezvoltarea transportului feroviar în România.

În concluzie, lucrările pentru podul peste Mureș avansează conform planului, iar progresul de 15% al lotului 4 este un semn bun pentru continuarea proiectului în ritmul estimat. Anticipând beneficiile viitoare, proiectul promite să fie o componentă-cheie în infrastructura națională de transport.


Vlad Enache

Vlad Enache are 30 de ani și este reporterul principal al publicației azi în Vâlcea. Născut în Râmnicu Vâlcea, pasionat de fotografie și povești locale, Vlad îmbină jurnalismul de teren cu o atenție specială pentru comunitate și detalii. Absolvent al Facultății de Jurnalism din București, s-a întors în orașul natal pentru a spune poveștile care contează — cu onestitate, curiozitate și respect față de oameni. Cu aparatul de fotografiat la gât și microfonul în mână, Vlad surprinde zilnic pulsul orașului: din centrul civic până în cartierele liniștite de pe malul Oltului.

Știri Generale

Știri Generale
Ce se petrece cu centrala atomică de la Fukushima după avertismentul de tsunami
Cutremurul de azi din Kamceatka, al șaselea cel mai puternic înregistrat vreodată
Grădiniță modernă finanțată cu fonduri europene și investiții semnificative pentru viitorul comunității
Impact Dramatic cu Victime pe 4 Benzi, la Care a Participat și o Ambulanță - Intervenție de Urgență a Poliției Rutiere
India depășește China ca principal exportator de smartphone-uri către SUA
La 75 de ani, un vâlcean bănuit de manevre financiare. Percheziții spectaculoase efectuate de forțele de ordine!
Lucrări și restricții de circulație pe DN 7 – Valea Oltului, miercuri, 30 iulie 2025. Află locațiile afectate!
Majoritatea șomerilor au studii minime și provin din mediul rural. Rata a ajuns la 2,64% în iunie 2025.
Mașina a lovit o pensiune. Trei persoane au suferit răni!
Noul guvern din Liban și SUA încearcă să limiteze influența financiară a Hezbollah
Obligațiuni de 4,7 miliarde de euro în România – ce înseamnă pentru investitorii globali ce vizează Europa emergentă