FOTO Calea ferată Caransebeș – Timișoara – Arad: Lotul 4, realizat în proporție de 15%. Se lucrează la podul peste Mureș
Sursa poza si informatii: Economica.net
Lucrările de modernizare a căii ferate dintre stațiile Ronaț Triaj și Arad au ajuns la un punct important, continuând în prezent cu construcția noului pod peste râul Mureș. Aflat la kilometrul 2+610, acest proiect se desfășoară sub atenta supraveghere a regionalelor de cale ferată din Timișoara.
Instalarea grinzilor avansează
În momentul de față, echipele sunt preocupate de montarea grinzilor cu zăbrele simple, care formează un sistem triunghiular. Dintre cele nouă seturi planificate, două au fost deja finalizate. Concomitent, se desfășoară construcția pilelor 7 și 8, esențiale pentru structura podului, pe malurile Mureșului.
Caracteristicile tehnice ale podului
Podul proiectat va avea o deschidere principală de 180 de metri, utilizând un arc metalic cu căi la nivel inferior completat cu piatră spartă. În plus, construcția include nouă deschideri de câte 50 de metri fiecare, realizate din grinzi cu zăbrele și umpluturi de piatră spartă. Infrastructura sa cuprinde două culee și nouă pile, asigurându-i astfel stabilitatea și durabilitatea.
Un contract ambițios și detalii financiare
Modernizarea lotului 4, care acoperă tronsonul Ronat Triaj D – Arad, întinzându-se pe o distanță de 54,86 km, este încredințată unei asocieri conduse de WeBuild, alături de Partecipazioni Italia și Salcef. Valoarea totală a contractului se ridică la 2,18 miliarde de lei. Conform datelor disponibile pe platforma CFR Infrastructură, lucrările ar trebui să fie finalizate până în iunie 2026.
Importanța proiectului
Acest proiect face parte dintr-un efort mai amplu de a moderniza și eficientiza rețeaua feroviară națională, menită să reducă timpul de călătorie între principalele orașe și să îmbunătățească siguranța și confortul pasagerilor. Prin modernizarea sa, căile ferate din această zonă vor putea susține viteză de deplasare mai mare și trafic intensificat, contribuind astfel semnificativ la dezvoltarea transportului feroviar în România.
În concluzie, lucrările pentru podul peste Mureș avansează conform planului, iar progresul de 15% al lotului 4 este un semn bun pentru continuarea proiectului în ritmul estimat. Anticipând beneficiile viitoare, proiectul promite să fie o componentă-cheie în infrastructura națională de transport.