Mașinile electrice pure produc cu 73% mai puține emisii de gaze cu efect de seră decât echivalentele lor pe benzină

Mașinile electrice pure produc cu 73% mai puține emisii de gaze cu efect de seră decât echivalentele lor pe benzină Sursa poza si informatii: Economica.net

În contextul unei creșteri a interesului pentru mobilitatea sustenabilă, mașinile electrice cu baterii demonstrează o capacitate surprinzătoare de a reduce dramatic emisiile de gaze cu efect de seră comparativ cu vehiculele tradiționale pe benzină. Potrivit unui studiu recent al Consiliului Internațional pentru Transporturi Curate (ICCT), aceste autovehicule electrice pot reduce emisiile de CO2 cu până la 73%.

În vreme ce mulți producători auto explorează diverse opțiuni de propulsie pentru a diminua impactul asupra mediului, raportul ICCT subliniază că doar vehiculele electrice cu baterii oferă reducerile de emisii necesare pentru a aborda poluarea din sectorul transporturilor, un domeniu care contribuie semnificativ la emisiile totale din Europa, reprezentând aproape trei sferturi din totalul emisii.

Provocările Sisteme Hibrid și Plug-in

Alte sisteme de propulsie, precum mașinile hibride și hibride plug-in, nu reușesc să atingă același nivel de performanță în reducerea emisiilor. Studiul relevă că aceste modele oferă doar reduceri marginale, de aproximativ 20% pentru hibride și 30% pentru hibridele plug-in, comparativ cu mașinile pe benzină. S-a descoperit că, în practică, hibridele plug-in consumă mai puțină electricitate decât era inițial anticipat, limitându-le astfel eficiența ecologică.

Europa și Tranziția Spre Energie Regenerabilă

Cercetările ICCT indică faptul că mixul energetic european se decarbonizează într-un ritm mai accelerat decât prezis anterior. Până în anul 2025, se estimează că sursele de energie regenerabilă vor acoperi 56% din producția de energie electrică, ceea ce marchează un salt semnificativ de 18 puncte procentuale față de cifrele din 2020. Această tranziție către surse regenerabile sprijină, în mod direct, eficiența și curațenia tot mai crescute ale vehiculelor electrice.

Suport Legislativ și Obiective Europene

În paralel, progresele legislative din Uniunea Europeană oferă sprijin producătorilor auto prin relaxarea regulilor de emisii de CO2 pentru autoturisme și autoutilitare, ceea ce le oferă mai mult timp să atingă aceste obiective vitale. Sprijinul oferit de Parlamentul European ar putea, de asemenea, reduce riscul de amenzi pentru producătorii auto care se străduiesc să se încadreze în aceste limite noi.

Avansuri Tehnologice și Perspective

„Vehiculele electrice cu baterii din Europa înregistrează progrese mult mai rapide decât anticipasem, surclasând alte tehnologii, inclusiv hibridele și plug-in-urile”, a explicat Marta Negri, cercetător la ICCT. Aceasta atribuie avansurile tehnologice adoptării rapide și extinse a energiei electrice regenerabile în întreaga Europă, precum și eficienței energetice superioare a mașinilor electrice.

Aceste evoluții subliniază importanța pe care o are trecerea la vehiculele electrice nu doar în reducerea emisiilor de CO2, ci și în atingerea obiectivelor climatice pe termen lung ale Europei. În lumina acestor realizări, viitorul mobilității pare tot mai mult orientat către vehiculele electrice, care sunt privite ca fiind pilonul principal în lupta împotriva poluării din sectorul transporturilor.


Vlad Enache

Vlad Enache are 30 de ani și este reporterul principal al publicației azi în Vâlcea. Născut în Râmnicu Vâlcea, pasionat de fotografie și povești locale, Vlad îmbină jurnalismul de teren cu o atenție specială pentru comunitate și detalii. Absolvent al Facultății de Jurnalism din București, s-a întors în orașul natal pentru a spune poveștile care contează — cu onestitate, curiozitate și respect față de oameni. Cu aparatul de fotografiat la gât și microfonul în mână, Vlad surprinde zilnic pulsul orașului: din centrul civic până în cartierele liniștite de pe malul Oltului.

Știri Generale

Știri Generale
Economiile românilor, în pericol. Metodele legale prin care îți poți proteja banii pentru zile negre. Sfaturile unui specialist
Femeia la volanul microbuzului accidentat în Veștem era distrasă de alte activități. Copilul de doi ani rănit.
Gigantul Hidroelectrica a ieșit în piață să cumpere energie electrică de la alții. La preț mai mare decât cel cu care vinde populației
Italienii de la Ferrero oferă 3,1 miliarde de dolari pentru preluarea producătorului american de cereale WK Kellogg
Mesajul Metro pentru Guvern. Retailerul își asumă pierderi cât timp persistă regimul fiscal actual și spune că va absorbi creșterile de taxe
Ministrul Muncii Petre Manole anunță că o nouă lege a salarizării ar putea fi adoptată spre sfârșitul anului 2027
O Singură Medie de 10 în Vâlcea, Majoritatea Elevilor Cu Note de 8 și 9
Percheziții la posesorii ilegali
România, între Uzbekistan și Kenya la investiții în telecomunicații. Cât au pompat giganții telecom anul trecut
Tunul nebulizator revine pe străzile din Râmnicu Vâlcea – Începe a doua etapă de dezinsecție!
UIMITOR! Polițiștii descoperă 29 kg de aur într-un județ vecin. Cine ar fi crezut că se ascunde așa ceva în casă?