Producătorii auto europeni ar putea renunța la până la opt fabrici – studiu AlixPartners

Producătorii auto europeni ar putea renunța la până la opt fabrici – studiu AlixPartners

Sursa poza si informatii: Economica.net

Un studiu recent al AlixPartners pune în lumină un scenariu îngrijorător pentru industria auto europeană, confruntată cu schimbări majore pe piață. Cu o capacitate de producție mult subutilizată și concurența tot mai acerbă din partea Tesla și a producătorilor chinezi, producătorii auto europeni ar putea fi forțați să închidă până la opt fabrici.

Concurența Asiatică și Reducerea Cererii

Intrarea Tesla pe piața europeană și creșterea prezenței companiilor chineze, care nu doar vând, dar încep să și producă mașini pe continent, au influențat semnificativ cererea și capacitatea utilizată în fabricile de pe continent. Aceste schimbări au condus la o utilizare a capacității fabricilor auto de numai 55%, o scădere semnificativă comparativ cu acum un deceniu.

Grupul Stellantis, afectat grav de aceste schimbări, își vede fabricile funcționând la o capacitate de doar 45%, conform rapoartelor AlixPartners. Estimările sugerează că producătorii europeni de mașini vor pierde între unu și două milioane de vehicule în favoarea mărcilor chineze în următorii ani.

Impactul închiderilor de fabrici

Închiderea fabricilor europene vine cu un cost semnificativ. Estimativ, închiderea unei uzine mari cu aproximativ 10.000 de angajați ar putea necesita cheltuieli de aproximativ 1,5 miliarde de euro și ar dura între unu și trei ani. Aceasta nu doar că afectează direct locurile de muncă, dar are un impact și asupra întregului lanț de aprovizionare.

Decizia de a închide o fabrică necesită negocieri extinse cu sindicatele, ceea ce face procesul extrem de complex. Tom Gellrich, consultant și director general al AlixPartners, subliniază că astfel de decizii trebuie să fie bine justificate economic.

Evoluția pieței auto europene

În 2022, livrările de mașini noi au înregistrat o creștere timidă de doar 0,9%, iar previziunile sunt moderate. Chinezii de la BYD și MG, parte a SAIC, ar putea ajunge să controleze 10% din piața europeană până în 2030, exercitând o presiune și mai mare asupra capacităților de producție europene.

Pe lângă acest context, Asociația Europeană a Constructorilor de Automobile (ACEA) a exprimat și ea preocupări legate de posibilele închideri. Într-o declarație anterioară, Sigrid de Vries, directorul general ACEA, a avertizat că pentru a respecta limitele de emisii de CO2 impuse de Uniunea Europeană, producătorii ar putea fi nevoiți să înceteze fabricarea anumitor modele cu emisii ridicate până în 2025, riscând să reducă producția cu până la 2,5 milioane de unități.

Concluzii

Pe fondul unor schimbări rapide și presiuni costisitoare, industria auto europeană se află la o răscruce. Urmează perioade de provocări, inovare și adaptare, în care producătorii europeni trebuie să găsească modalități de a-și eficientiza operațiunile și de a răspunde cerințelor unei piețe în schimbare. Modul în care aceste companii vor naviga printre aceste obstacole va defini viitorul industriei auto pe continent.


Vlad Enache

Vlad Enache are 30 de ani și este reporterul principal al publicației azi în Vâlcea. Născut în Râmnicu Vâlcea, pasionat de fotografie și povești locale, Vlad îmbină jurnalismul de teren cu o atenție specială pentru comunitate și detalii. Absolvent al Facultății de Jurnalism din București, s-a întors în orașul natal pentru a spune poveștile care contează — cu onestitate, curiozitate și respect față de oameni. Cu aparatul de fotografiat la gât și microfonul în mână, Vlad surprinde zilnic pulsul orașului: din centrul civic până în cartierele liniștite de pe malul Oltului.

Știri Generale

Știri Generale
Colegiul Național Mircea cel Bătrân desemnat Școală eTwinning 2025-2026!
Evenimente si cultura

Colegiul Național Mircea cel Bătrân desemnat Școală eTwinning 2025-2026!

Compania românească Norofert a deschis o fabrică în Brazilia
Credit fără comisioane pentru firme. Ce bancă le oferă și în ce perioadă
Florin Jianu devine președinte al IMM România în ședința extraordinară a Colegiului Național
FOTO – Tancuri noi şi serviciu militar voluntar în România – Propunerile MApN au fost aprobate în comisiile parlamentare
Gabriel Becali Bodescu înfruntă un campion mondial în fața a 5.000 de români, la 50 km de Vâlcea!
În industria auto a început sarabanda „pool”-urilor menite să ducă la evitarea penalităților pentru emisii excedentare
Îți plac teatrul și ești licean? Află cum te poți înscrie la TAP Junior!
Evenimente si cultura

Îți plac teatrul și ești licean? Află cum te poți înscrie la TAP Junior!

lucrări în desfășurare pe patru tronsoane.
Maria și Vladimir Rămureanu obțin rezultate remarcabile pentru CS Vâlcea 1924 la Campionatul Național de Juniori și Tineret – Șah Rapid și Blitz.
Nouă ieftinire a carburanților. Cât costă benzina și motorina azi, 21 octombrie