România are unul dintre cele mai mici prețuri medii din UE pentru încărcarea mașinilor electrice – raport ACEA
Sursa poza si informatii: Economica.net
România se numără printre țările cu cele mai mici costuri pentru încărcarea vehiculelor electrice în UE, conform raportului ACEA
Un recent raport al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) relevă faptul că România este printre țările europene care oferă prețuri avantajoase la încărcarea mașinilor electrice. Deși numai 1,8% dintre vehiculele de pe drumurile UE sunt electrice, există o tendință crescătoare în adoptarea acestora.
Conform datelor agregate, europenii dețin aproximativ 124,35 milioane de autoturisme pe benzină, 98,31 milioane pe motorină, 5,27 milioane de vehicule hibride reîncărcabile și doar 4,41 milioane de mașini 100% electrice. Această distribuție subliniază predominant diesel și benzinpă între preferințele actuale ale consumatorilor.
Costurile de încărcare în UE
Un aspect esențial al raportului ACEA este analiza costurilor privind alimentarea acestora. Media europeană pentru încărcările la stațiile AC este de 0,59 euro pe kWh, iar pentru stațiile rapide DC se situează la 0,63 euro pe kWh. În comparație, în România, costurile sunt mai prietenoase: 0,46 euro per kWh pentru stațiile AC și 0,60 euro per kWh pentru stațiile DC.
Comparativ cu alte țări europene
România se regăsește astfel într-o poziție competitivă, fiind printre țările cu cele mai accesibile prețuri pentru încărcările AC. Țări precum Grecia și Suedia oferă prețuri similare de 0,46 euro pe kWh, în timp ce Slovacia și Spania reușesc chiar să scadă sub acest nivel, cu prețuri de 0,41, respectiv 0,39 euro pe kWh. În schimb, în țări ca Ungaria, costurile cresc până la 0,63 euro pe kWh.
Pentru încărcările la stațiile DC, România rămâne printre opțiunile mai avantajoase, dar există câteva țări precum Portugalia și Bulgaria care oferă prețuri și mai mici: 0,44 și 0,46 euro pe kWh. Totuși, în alte părți ale Europei, cum ar fi Polonia, Italia sau Germania, prețurile sunt semnificativ mai mari, situându-se între 0,72 și 0,80 euro pe kWh.
Implicațiile pentru viitorul mobilității electrice
Prețurile competitive pentru încărcarea vehiculelor electrice în România pot încuraja șoferii să adopte mai rapid acest tip de transport ecologic. Cu toate acestea, pentru a accelera cu adevărat trecerea la electric, alte aspecte precum infrastructura de încărcare și stimulentele guvernamentale trebuie să fie aduse la standarde mai înalte.
În concluzie, România pare să fie bine poziționată pentru a deveni un jucător cheie în dezvoltarea mobilității electrice în regiune, oferind prețuri de încărcare destul de atractive în comparație cu alte state membre ale UE.