Sindicatele Renault vor ca schimbarea conducerii grupului să „restabilească suveranitatea Franței” în domeniul ingineriei

Sindicatele Renault vor ca schimbarea conducerii grupului să „restabilească suveranitatea Franței” în domeniul ingineriei Sursa poza si informatii: Economica.net

Sindicatele Renault cer restabilirea suveranității Franței în inginerie în urma schimbării conducerii

Schimbarea majoră din conducerea grupului Renault, odată cu plecarea CEO-ului Luca de Meo pentru a conduce gigantul Kering, a generat o surpriză generală. Anunțul abrupt, făcut inițial în presă, a lăsat sindicatele fără cuvinte și a creat o paletă de reacții mixte. Sindicatele CFDT și CFE-CGC au apreciat impactul pozitiv al lui de Meo asupra companiei, în timp ce CGT și Sud i-au criticat strategiile.

Christian Morel, reprezentant al sindicatului Sud, a împărtășit cu publicația franceză L’Argus surpriza colectivă: „Am fost șocați când am aflat din presă. Anunțul a venit total neașteptat”. La rândul său, Laurent Giblot de la CGT a subliniat momentul inoportun al plecării, cu câteva săptămâni înainte de lansarea planului strategic Futurama, ce urma să succedă reformele aduse de Renaulution.

În fața acestei schimbări, sindicatele și-au exprimat îngrijorarea asupra bilanțului lăsat în urmă de Luca de Meo. Reformele sale, deși vizând revitalizarea grupului, au dus la concedieri semnificative și o reorganizare profundă. La nivel global, numărul angajaților Renault a scăzut dramatic de la aproximativ 170.158 în 2020 la 98.636 în 2024, iar în Franța, a scăzut de la 46.250 la 38.730.

Laurent Giblot a criticat abordarea financiară a lui de Meo, menționând că remunerațiile celor mai bine plătiți zece angajați au crescut cu 71% în ultimii zece ani, comparativ cu o creștere de doar 7% pentru restul personalului. O perspectivă susținută și de Christian Morel, care a calificat politica lui Luca de Meo drept una pe termen scurt.

În contrast, CFE-CGC și CFDT au susținut că sub conducerea lui de Meo, Renault a cunoscut o îmbunătățire semnificativă. „Transformarea grupului a fost vizibilă și de succes,” conform unui comunicat remis de CFE-CGC. CFDT, de asemenea, privește cu optimism la viitor, sugerând că succesorul trebuie să mențină cursul actual pentru stabilitatea companiei.

Așteptările sindicatului CGT sunt clare: ei văd în această schimbare șansa pentru un reviriment național în inginerie. „Trebuie să ne axăm pe resursele interne și să punem Franța în centrul proiectelor noastre”, afirmă Laurent Giblot.

În fața situației incerte, sindicatul Sud îndeamnă la o abordare care să includă opiniile angajaților în procesul decizional, subliniind importanța contribuțiilor la nivel intern.

Decizia lui Luca de Meo de a se muta din industria auto în domeniul luxului este percepută de sindicate ca un semn îngrijorător, sugerând incertitudinea viitorului în sectorul auto. Speculațiile asupra posibilelor nume care îi vor succeda includ pe Denis Le Vot de la Dacia, Francois Provost din departamentul de achiziții al Renault, Maxime Picat din Stellantis și Thierry Piéton de la Medtronic.

Indiferent de cine va prelua frâiele companiei, direcția viitoare a Renault va necesita un balanț între inovare globală și păstrarea identității naționale, pentru a echilibra așteptările investitorilor și ale angajaților.


Vlad Enache

Vlad Enache are 30 de ani și este reporterul principal al publicației azi în Vâlcea. Născut în Râmnicu Vâlcea, pasionat de fotografie și povești locale, Vlad îmbină jurnalismul de teren cu o atenție specială pentru comunitate și detalii. Absolvent al Facultății de Jurnalism din București, s-a întors în orașul natal pentru a spune poveștile care contează — cu onestitate, curiozitate și respect față de oameni. Cu aparatul de fotografiat la gât și microfonul în mână, Vlad surprinde zilnic pulsul orașului: din centrul civic până în cartierele liniștite de pe malul Oltului.

Știri Generale

Știri Generale
Economiile românilor, în pericol. Metodele legale prin care îți poți proteja banii pentru zile negre. Sfaturile unui specialist
Femeia la volanul microbuzului accidentat în Veștem era distrasă de alte activități. Copilul de doi ani rănit.
Gigantul Hidroelectrica a ieșit în piață să cumpere energie electrică de la alții. La preț mai mare decât cel cu care vinde populației
Italienii de la Ferrero oferă 3,1 miliarde de dolari pentru preluarea producătorului american de cereale WK Kellogg
Mesajul Metro pentru Guvern. Retailerul își asumă pierderi cât timp persistă regimul fiscal actual și spune că va absorbi creșterile de taxe
Ministrul Muncii Petre Manole anunță că o nouă lege a salarizării ar putea fi adoptată spre sfârșitul anului 2027
O Singură Medie de 10 în Vâlcea, Majoritatea Elevilor Cu Note de 8 și 9
Percheziții la posesorii ilegali
România, între Uzbekistan și Kenya la investiții în telecomunicații. Cât au pompat giganții telecom anul trecut
Tunul nebulizator revine pe străzile din Râmnicu Vâlcea – Începe a doua etapă de dezinsecție!
UIMITOR! Polițiștii descoperă 29 kg de aur într-un județ vecin. Cine ar fi crezut că se ascunde așa ceva în casă?