Titlu sugestiv despre declinul acțiunilor fabricanților auto chinezi din cauza intensificării războiului prețurilor și impactul asupra pieței auto mondiale.
Sursa poza si informatii: Economica.net
Recent, acțiunile marilor producători auto din China au suferit pierderi semnificative pe Bursa de la Hong Kong, pe măsură ce competiția pe prețuri, tot mai acerbă, își lasă amprenta asupra industriei. BYD Co Ltd a înregistrat o scădere de 8,6% a valorii acțiunilor, în timp ce Geely Auto a pierdut 9,5%. Alți producători, precum Nio și Leapmotor, au înregistrat scăderi cuprinse între 3% și 8,5%.
O luptă intensă pe cea mai mare piață auto din lume
China, fiind cel mai mare consumator auto din lume, devine scena unui război acut al prețurilor între producători. Producătorii auto nu doar că își reduc prețurile, dar oferă și gratuități pentru funcții premium, cum ar fi tehnologia de conducere inteligentă asistată, odinioară considerată un adevărat lux.
Într-un efort de a menține competitivitatea, BYD, liderul segmentului de vehicule electrice (EV), a anunțat weekendul trecut lansarea unor noi pachete de subvenții și stimulente pentru peste 20 de modele. Aceasta a dus la scăderea prețului de pornire pentru modelul lor cel mai accesibil, Seagull, la 55.800 de yuani (aproximativ 7.765 de dolari). În mod similar, Geely a lansat propria serie de subvenții la începutul săptămânii, încercând să țină pasul cu rivalii.
Avertismente cu privire la viitorul industriei auto
Într-o declarație recentă, Wei Jianjun, directorul executiv al companiei Great Wall Motor, a avertizat despre posibile riscuri financiare similare cu cele ale dezvoltatorului imobiliar Evergrande, care a provocat o criză majoră în sectorul imobiliar chinez. "Există deja un Evergrande în sectorul auto al Chinei, dar acesta nu s-a prăbușit încă", a declarat el într-un interviu pentru Sina Finance. Deși nu a menționat nume specifice, Jianjun a subliniat că anumite companii cheltuiesc excesiv pentru a-și mări cota de piață și a-și supraprețui acțiunile.
Wei a precizat că industria vehiculelor electrice din China se află într-o situație precară, fiind afectată de pierderi financiare mari și de consecințele reducerii prețurilor asupra lanțurilor de aprovizionare.
Creșteri în vânzări, dar și provocări pentru viitor
Datele recente furnizate de Asociația Producătorilor Auto din China relevă o creștere a vânzărilor de vehicule pentru a treia lună consecutiv. În aprilie, vânzările au crescut cu 14,8% față de aceeași perioadă din 2024, datorită subvențiilor guvernamentale care au contracarat efectele taxelor americane asupra consumatorilor.
Luna trecută, vânzările au ajuns la 1,78 milioane de unități, iar pentru primele patru luni ale anului, totalul a fost de 6,97 milioane de vehicule, marcând o creștere anuală de 8,2%. Vehiculele alimentate cu forme noi de energie (NEV) au avut o performanță remarcabilă, cu o creștere de 33,9% față de anul precedent, reprezentând 50,8% din totalul vânzărilor.
În concluzie, deși piața auto chineză se confruntă cu provocări majore, datele recente arată un sentiment de optimism în rândul producătorilor, în ciuda presiunilor enorme cauzate de intensificarea războiului prețurilor și de incertitudinile economice mai largi. Cum industria auto navighează aceste ape turbulente, ochii sunt pe liderii de piață pentru a vedea cine va ieși nu doar supraviețuitor, ci și învingător.