UMB, Nurol și Dimex 2000 conduc în clasament cu avansuri impresionante în aprilie.
Sursa poza si informatii: Economica.net
În luna aprilie, topul constructorilor de autostrăzi a cunoscut câțiva lideri remarcabili, cu grupul UMB, cel mai mare constructor român de drumuri, în frunte. Acesta a raportat un impresionant progres de 16,5 puncte procentuale pe lotul 4 Nord Pantelimon – Cernica din cadrul Autostrăzii Bucureștiului, considerat unul dintre cele mai dificile. Astfel, acest lot a atins un stadiu de execuție de 67%, conform informațiilor actualizate de CESTRIN.
O altă performanță notabilă a fost înregistrată de asocierea turco-română Nurol – Makyol, care a avansat cu 11 puncte procentuale pe lotul 3 Pietroasele – Buzău al autostrăzii A7 Ploiești – Buzău. Aceasta secțiune, cunoscută pentru multiplele contestări ale licitațiilor, este acum finalizată aproape la jumătate. În paralel, UMB a realizat același progres de 11 puncte procentuale pe lotul Domnești Târg – Răcăciuni din A7 Focșani – Bacău, ajungând la un stadiu de execuție de 47%.
Progresul UMB continuă și pe alte segmente, cum ar fi lotul Focșani – Domnești Târg, care a avansat cu 10 puncte procentuale, atingând tot 47%. Între timp, compania românească Dimex 2000, recent intrată în topul ligii marilor constructori de drumuri, a înregistrat un avans de 7,6 puncte pe șantierul Drumului Expres DEx4 Turda – Tureni.
Progrese Remarcabile pe Mai Multe Fronturi
Alte progrese notabile includ construcțiile UMB pe Autostrada Moldovei A7, pe segmentele Trifești – Gherăești și Răcăciuni – Bacău, fiecare cu un avans de 7 puncte procentuale. Totodată, lotul 3 Nord din A0 a înregistrat un avans similar, datorită constructorului chinez CCECC.
Continuând cu lotul 3 Sud din Autostrada Bucureștiului A0, constructorul elen Aktor a realizat un avans de 6,6 puncte procentuale, atingând un grad de execuție de aproape 87%. În aceeași notă, UMB continuă să impresioneze cu un avans de 6 puncte pe segmentul Săucești – Trifești al A7 Bacău – Pașcani.
Alte Avansuri Semnificative
Următorul în top se află Makyol, cu un progres de 5,4 puncte pe lotul 4 al A13 Sibiu – Făgăraș, iar UMB nu dă semne de încetinire, avansând cu 5,22 puncte pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului al Autostrăzii Transilvania A3. De asemenea, UMB a făcut progrese notabile și pe lotul lipsă Margina – Holdea din A1 Lugoj – Deva, unde lucrările au ajuns la un stadiu fizic de 19%.
Înfruntând provocările pe lotul Mircești – Pașcani din A7 Bacău – Pașcani, UMB a avansat cu 4,8 puncte procentuale. Pe tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12), grupul a raportat un progres de 4 puncte, atingând 84% completare. În sfera internațională, Makyol a înregistrat un avans de 2,5 puncte pe lotul 3 al A13 Sibiu – Făgăraș.
Adăugând la aceste realizări, UMB a avansat cu 1,5 puncte pe lotul Nădășelu – Zimbor din A3, depășind 83% în stadiul de construcție. De asemenea, lucrările pe Drumul Expres Brăila – Galați au progresat cu un punct procentual, ajungând la 92%.
În concluzie, mulți constructori au continuat să înregistreze progrese, însă ritmul a variat și pe alte șantiere monitorizate, avansurile fiind sub un punct procentual sau neraportate. Această evoluție demonstrează angajamentul constant și determinarea constructorilor de a îmbunătăți infrastructura rutieră din România.